Saturday 18 July 2015

25 Kadras - Viena detalė, kurios galbūt nesate girdėję


JAMES VICARY (1957) EKSPERIMENTAS

Tikiriausiai dauguma žmonių yra girdėję James Vicary (1957) eksperimentą. Šio eksperimento metu, kino teatre easantiems žmonėms buvo rodomi pasąmoningi pranešimai “Drink Coca-Cola” ir “Eat Popcorn”. 

Po šių pasąmoningų pranešimų, kukurūzų spragėsių buvo parduota 57,5 % daugiau, o Coca-cola pardavimai išaugo 18,1 %. 

TAČIAU 

Yra viena su šiuo eksperimentu susijusi detalė, kuri labai daug ką keičia. Šios detalės nežino ir dalis psichologų. Ši svarbioji detalė - žymusis J. Vicary (1957) eksperimentas NIEKADA NEBUVO ATLIKTAS. Rezultatai buvo IŠSIGALVOTI. 

Aišku, tai nediskredituoja kitų tyrimų, patvirtinančių, jog sąmoningai nesuvokiama informacija daro mums tam tikrą poveikį, BET esmė yra ta, jog visiems gerai žinomas “Coca-cola ir spragėsių” eksperimentas iš tikrųjų buvo išgalvotas. 

LITERATŪRA

Mook, D.M. (2001). Psychological research: the ideas behind the methods. New York: London: W.W. Norton.